Over Col de Somport Spanje in

afsluiting

Ik ben nu weer in Santiago vanmorgen nog naar een dienst geweest vespers denk ik want het was geen gewone mis maar kregen wel de communie. Ik kan terugkijken en nagenieten op een hele mooie wandelvakantie. Zo wil ik het voor mij noemen,want er zijn er uiteraard veel die het niet als vakantie zien en voor een heel andere beleving de camino lopen. Veel religieus ,andere om persoonlijke redenen, en veel als sportieve uitdaging.Voor mij was het vooral genieten van het wandelen over vreemde paden en wegen ,in een totaal andere natuur als wij die hebben,de vreemde taal,de andere pelgrims om me heen en de leuke ontmoetingen die daar uit ontstaan.En dit alles dan eentikkeltje gemixt met wat religie en cultuur.Ik heb in totaal van vliegveld lourdes af 1183 km. gelopen.Het was al die tijd prima wandelweer, waarvan maar 1 dag regen. Het zal daarom wel zijn alhoewel ik goed getraind was ,dat ik helemaal geen problemen gehad heb. Alleen een paar keer een remblokje van het kruidvat, voordoor het overtollige gebruik van olijfolie verstoorde stoelgang te corrigeren.maar dat mag geen naam hebben.Ook hebik natuurlijk het geluk dat ik nog een stel benen (al zijn ze wel wat krom)en voeten heb die dat aankunnen, want er zijn er natuurlijk ook die door ziekte of ongeval deze mogelijkheid niet meer hebben,en daar denk ik dan ook wel aan.Morgen vlieg ik via Barcelona naar Schiphol en ga ik lekker nagenieten.Ik wil jullie allemaal bedanken om dat je mee hebt willen reizen, en hoop dat je ook genoten hebt van mijn verhalen en foto,s . Ik vond het ook heel leuk om er jullie reacties op te lezen. Allemaal bedankt: Harrie

Reacties

Reacties

Jan en Joke

Harrie, nogmaals bedankt dat jij ons de mogelijkheid bood om op een boeiende manier met je mee te mogen reizen. Dankzij je prachtige verhalen en mooie foto's.

Tot ziens in Diessen.

Peet en Frans de Graaf

Goed gedaan Harrie, proficiat. We wensen je een behouden thuisreis en binnenkort buurten we wel weer bij !

F. v. d. Hout.

Harrie profisiat met de tocht ,ik denk dat we zowat gelijk aankomen in ons dorpje ,omdat ik morgen 23 juni om vier uur in Eindhoven hoop te zijn.Goede reis tot in Diessen.

Harm

Hoi pap,

Gefeliciteerd met het halen van de finish!! Geen twijfel dat je er weer volop van hebt genoten, en na bijna 1200 km. nog steeds zo fit als een hoentje! Knap gedaan!

Een goeie terugreis morgen en tot in Diessen.

Groeten Harm

liesbeth

Gefeliciteerd Harrie met het halen van de finish. Wij hebben er geen moment aan getwijfeld dat je het niet zou halen. Zo te zien en aan je verhalen te lezen heb je een geweldige tocht gemaakt, maar ik doe je het niet na. Een goeie reis gewenst terug naar Diessen en dan zien we je wel weer in de Rijtseweg. Het goeie weer komt volgende week ook weer hier hebben ze belooft, dus kun je nog even lekker nagenieten.
Gr. Jan en Liesbeth

Paulbuiks

Hoi Harrie,ik heb met plezier je reis gevolgd en je foto,s bekeken.Ik heb er ook van genoten,maar vooral ji zoals ik op kan maken uit je verslagen.
Geniet daar nog maar lekker,en een goede terugreis naar Diessen. Gr Paul

jan den otter

hoi Harry,
Ik heb van je manier van vertellen tijdens het wandelen genoten.Nu ook van je schrijven.Harry ik hoop tot horens of tot ziens.
Groetjes Jan en Oda

Adrienne

Proficiat Harry met het halen van de finisch!
Geweldige verhalen!
Tot snel in de Rijtseweg.

groetjes Sander Adriënne Floor en Siem

Hanneke v Gestel

Proficiat met het halen van de eindstreep,goede reis naar Diessen.

Gonny en Harrie Spieringhs

Met veel belangstelling hebben wij jouw wandelroute gevolgd en jouw reisverhalen gelezen. Proficiat met het volbrengen van deze mooie tocht.
Groeten en tot ziens !

Gonny en Harrie.

Noud en Corry v.d.Heuvel

Proficiat Harrie, geweldig goed gedaan! Je doel bereikt, het zal weer een fijn gevoel geven dat je deze tocht hebt kunnen maken en zonder blessures. Jij hebt genoten maar wij ook van alle mooie verhalen en foto's. Jullie Peet zal weer blij zijn!

Wil Hendrikx

Hallo Harrie,

Keurige prestatie. Volgens mij heb je geweldig genoten van de tocht als ik dat zo allemaal lees.
Groetjes,
Wil Hendrikx

Ton en Riet

Petje op of af voor jouw prestatie.

Anthonette Hendrix

Hebben elkaar ontmoet in Vessem bij de de pelgrimstocht op 26 april 2014
Dank voor je verhaal. Zelfs nu na 3 jaar.
b.hendrix7@upcmail.nl

Frans en Resi

Heel mooie reisverslagen om te lezen. Heel knap van jullie.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!