Over Col de Somport Spanje in

negreira

hallo allemaal

Gisterenavond hadden Thea en ik toch nog een ontmoeting met Ad en Jan den Otter die in gezelschap van hun vrouwen een dagje naar Finisterre waren geweest. We hebben de laatste twee weken elkaar toch regelmatig ontmoet, en Thea als enige met ABN uitspraak, lag af en toe in een deuk als wij in ons dialect tegen elkaar bezig waren. We hadden afgesproken om s,avonds samen te gaan eten, en dat was een mooie afsluiting met hun van onze tijd die we samen doorgebracht hebben ,maar ik ga ze zeker nog eens bezoeken. Ik ben vandaag vertrokken naar Negreira, de eerste van de vier etappes naar muxia en later Finisterre. Het was een miezerige dag vandaag, maar gelukkig ging de route veel door de bossen, en heb ik weinig foto,s kunnen maken. Maar vanaf morgen is beter weer beloofd,en zal ik wat korter bij de kust waarschijnlijk door mooier gebied komen waar iknog wat mooie foto,s kan maken.Matthijs Maes uit Brugge waarmee ik toevallig ook al in veel dezelfde auberges geweest ben trof ik vandaag hier ook . Hij loopt verder ook dezelfde route als ik van Muxia naar Finisterre. Hij heeft af en toe een bruin soort juten doek om zich heen hangen, en zou zo in een tempeliersfilm kunnen meedoen. een hele leuke jongen van ik denk achter in de dertig. Zaterdag van Negreira naar Olveiroa door wat miezerig weer veel over de harde weg en vrij vlak. Het is een gebied op zo,n 60 km van de kust waar veel akkerbouw is. Je ziet af en toe wel een veebedrijfje, maar die zijn dan te vergelijken met bij ons 30 jaar terug. Af en toe zie je ze dan de koeien overscharen en dat gaat dan gewoon over de weg en dan tel je er hooguit 25. Ik heb na santiago weer een nieuw maatje Jose (uit te spreken als Gose) een spanjaard uit andalusie. Hij heeft de via plata gelopen vanaf Sevillia. Hij loopt na Santiago ook de 120 km. via Muxia naar Fisterre. Gisteren ben ik naar Muxia gelopen, dat is aan de oceaan .Dat betekend wel meer hoogteverschillen en veel door de bossen. Vandaar dat de mooie beelden pas kwamen aan de kust bij muxia. wat ervoor wel leuk was , was in Hospital op de splitsing van muxia fisterre waar ik bastiaan uit koblenz trof en daar onze wegen scheidde, ik naar muxia hij naar fisterre. In Muxia staat ook een monument vanwege een ramp met een olietanker. En als ik het monument zo bekijk denk ik dat de tanker in tweeen gebroken is.Vandaag van Muxia naar Fisterre, waarvan ik dacht veel uitzicht te hebben op de oceaan, maar dat viel vies tegen kort bij muxia en fisterre ging het nog wel maar verder liep de etappe achter de duinen door een groot bosgebied. Daar zag ik ook veel meer van die gele bloemen, dus ik denk dat die in de duinen leven en die ik eerst zag door de wind was geplant. Vanmiddag nog naar cap finnisterra gewandeld, dat is vanaf fisterre 6 km op en neer, en dat waren de eerste kilometers zonder die halve zak cement op mijn rug. Het was vanmiddag helemaal opgeklaard en heb mooie foto,s kunnen maken, die ik samen met de afsluiting van mijn weblog morgen of woensdag in santiago op erop zal zetten. Gr: Harrie

Reacties

Reacties

Ellen en Frans

Harrie ook in Oostenrijk volgen we jouw belevenissen en bekijken we jouw mooie foto's

Henk Smetsers

Harrie je reis zit er weer bijna op de laatste lootjes het is een hele prestatie ik begin er voorlopig niet aan.Proficiat.Ik heb regelmatig mee gereisd,enzodoende je verhalen en mooie fotoos gelezen en bekeken. BEDANKT.

Hanneke v Gestel

Harrie, proficiat met het behaalde resultaat, een geweldige prestatie. Ik denk het niet ,maar als je genoeg hebt van het wandelen, kun je altijd nog schrijver worden.
Bedankt voor alle verhalen en foto,s.
Tot ziens in Diessen

Frans en Peet de Graaf

Harrie, Santiago gehaald, proficiat. Nu nog het rondje Muxia / Finisterre / Santiago en de tocht zit er weer op. Zo te lezen is het weer een mooie tocht geweest en de verdere verhalen horen we wel weer als je thuis bent. De laatste dagen heb ik niet meer kunnen reageren omdat ik de afgelopen week het begin van het Pieterpad heb gelopen maar ik ben nu weer volledig op de hoogte. Als je lange wandeltocht er op zit Harrie, een fijne en voorspoedige thuisreis.

Margo

Hoi pap, nog proficiat met vaderdag! Had je ge-sms't maar het versturen mislukt steeds. Het kadootje krijg je dan donderdag wel! We hebben vanmiddag heerlijk ge-high-tea'd(nog van moederdag). Ik ga zo ook maar ff wandelen om al die calorieën te verbranden..
Succes met het laatste stukje en tot donderdag dan!!
Groetjes, Margo

monique mutsaers

Beste Harrie, proficiat met het resultaat voor de 2e keer en zo ik van Petra hoor zonder ook maar 1 blaar.
Vandaag was het met Petra op pad in Diessen, ook mooi hoor. Een goede en veilige thuiskomst gewenst. Ga je ons eens de kneepjes van het wandelvak leren?
We horen het graag.
hartelijke groeten Michel en Monique

Els en Piet

Hoi Harrie,
Proficiat! Einddoel bereikt en op wat voor manier.
Geweldig toch! Zo te lezen veel leuke contacten gehad en misschien wel gehouden.
Wij wensen jou een goede reis naar huis.
Groetjes, Els en Piet

Jan en Annemarie

Hoi Harrie,
Proficiat, het is een geweldig avontuur geweest!
Tot binnenkort in Diessen.
Groetjes Jan en Annemarie Heuvelmans

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!