Over Col de Somport Spanje in

melide

Hallo allemaal.

Even weg geweest van internet omdat ik een paar kleinere refuges had waar ik geen mogelijkheden had. Allereerst ome frans ook nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag, wel te laat maar toch gemeend.Ik ben gisteren door portemarin gekomen een stad die in 1962 door het afdammen van de rivier belisar grotendeels door de golven is verdwenen. Dit kwam doordat dit nodig was voor het aanleggen van een stuwmeer. Het merendeel van de belangrijke gebouwen is steen voor steen afgebroken en op een hogere plaats herbouwd, zoals ook de romaanse kerk van san Juan en twee stadspaleizen. De kalksteen uit triacastela voor de kathedraal van santiago is nu wel te begrijpen want waar ik nu ben is alles graniet. En heel vaak lopen we dan ook echt over de granieten aardkorst die op veel plaatsen aan de oppervlakte komt. Hier hebben ze ook net als bij ons silo,s voor het drogen van maiskolven, maar dan mooi van hardsteen en de zijkant met verticale latten zie foto,s. Vandaag door en andere mooie plaats gekomen palas de rei, en zit nu in Melide 50 km. van Santiago dat betekent 1000 km gelopen vanaf lourdes. Ik loop vanmiddag nog wat verder en morgen nog ongeveer 30 zodat ik donderdag lekker vroeg in santiago ben.Ik heb intussen ook weer thea ontmoet , en hebben vandaag een stuk samen gelopen. Die twee van den Otter liggen een dag op ons voor en komen morgen aan in Santiago. Nu volgt het 2e deel van dit verhaal. Ik heb gisteren overnacht in San Xiao en ben nu in Arzua op 40 km. van santiago.De twee laatste dagen gingen veel door laag gelegen delen van galicia waar veel kleine boerendorpjes liggen waar talloze fraaie horreos ataan ( maisopslagplaatsen) Morgen de voorlaatste etappe naar santiago gaat volgens het boekje door veel mooie beekdalen, waar in een van de dorpjes vroeger de pelgrims zich moesten wassen voor ze santiago binnenliepen.De moderne pelgrim net als ik wast zijn eigen en zijn kleren iedere dag (kleren meestal) Ik wil nogmaals alle medereizigers danken voor de reacties en het volgende schrijven zal zijn vanuit Santigo. doeiiii

Reacties

Reacties

Frans van Gestel

bedankt, we hebben een borrel gedronken op de goeie afloop. Nog succes de laatste dagen van je avontuur.

Wim en Annie Schepens

Harrie nog succes met de laatste loodjes, en tot ziens weer in Diessen.

Kees en Cis

Nog even volhouden Harrie, we horen wel wanneer je in Santiago bent.
groetjes Kees en Cis

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!