Over Col de Somport Spanje in

navarra

Allereerst bedankt voor alle leuke en aanmoedigende reacties op mijn log en hoop dat iedereen die met mij op deze manier meereist er ook plezier aan beleefd. vandaag zou ik opgehaald worden door Kees en Mia in sanguesa . We hadden afgesproken om 13.00 u bij de kerk en zit nu bij hun op de camping. Dat betekende voor mij vroeg op want ik moest daavoor 21 km. wandelen De eerste 2 uur door een bos met een flink stijgingspercentage daarna wat vlakker waar meteen ook meer landbouw te zien was zoals tarwe gerst en weiland. niet lang daarna een dorpje waar ik wat brood bij heb gehaald omdat ik door mijn vroege vertrek het ontbijt gemist had. na 1 uur liep ik de grens van aragon naar naverre over. Met nog 4 km te gaan een sms van kees dat ze bij de kerk waren. Ik teruggeseind dat ik er voor 13.00 u zou zijn .12.45u liep ik sanguesa binnen met aan de rand van het stadje een grote stierenvechtersarena. doorgelopen naar de pelgrimsherberg voor een stempel ,en op zoek naar de kerk. Daar aangekomen geen Kees en Mia bleken er drie kerken te zijn . ge sms t dat ik bij de iglesia de santiago stond , en toen was het vlug opgelost. Ik zit nu lekker terwijl het flink onweert bij hun in de caravan aan de laptop. Mia heeft voor mij alles gewassen we hebben al lekker gegeten en vanavond is mij een heerlijke maaltijd beloofd. Dat is nog eens boffen de beste refuge die ik tot nu toe gehad heb. Morgen zetten ze mij weer terug op de route waar ze me opgehaald hebben. ik zal dan nog 60 km. op de via tolosana lopen) voie de arles'. voordat deze de aansluiting vind op de voor mij bekende camino de france. Waarschijnlijk is dat zaterdag of zondag afhankelijk van het weer. als het zover is hoor je weer van me . allemaal de groeten ook van Kees en Mia en tot de volgende keer.

Reacties

Reacties

Ad en Adry de Bruijn

Beste Harrie, geniet van die mooie natuur en de cultuur onderweg. Van de mensen om je heen en ... van de stilte, wat er ook bij hoort. Vele gedachten zullen er dan door je heen gaan. Hou vol kerel. wij wensen je een goede gezonde tocht! En wij steken hier wel een kaarsje voor je aan , dat alles naar wens mag verlopen. Goede reis, dank voor je mooie verhalen. Het ga je goed, hartelijke groet van uit Diessen van ons!

Petra

Hoi Harrie,

bedankt voor de leuke kaart! Volgens mij heb je het weer enorm naar je zin daar. Geniet ervan en doe rustig aan en zorg dat jet het (wederom) haalt!
Groetjes Petra

Els en Piet

Ha die Harrie,
Ook wij reizen graag met jou mee en gaan je vanaf nu zeker volgen.
Bij ons hadden andere dingen een hogere prioriteit en we waren ook niet op de hoogte van je weblog-adres. Ons Nelly gaf het door en nu al hebben we genoten van al je verhalen, je mooie foto’s en dat komt zeker goed met jou.
Geniet volop van alle contacten die je onderweg opdoet en wij genieten met jou mee!
Loop met plezier en houd de moed erin!
Groetjes van Piet en Els

Ton en Riet

Okay het gaat allemaal nog goed begrijp ik en nog steeds vind ik het een grote prestatie dat wandelen door alle wisselende landschappen en weersgesteldheden. Je tikt wat kilometers weg met je pelgrimsstaf.
Overigens alsd je nog verder wilt na Santiago de Compostella heb ik een verder pelgrimsroute gevonden dat is de "Via de la Plata" die loopt naar Granada via Ourense, Pueblo de Sanabria, Zamora, Salamanca, Canaveral, Caceres, Aljucen, MeridaHi9njosa del Duque, Cordiona naar Granada. Maar ik denk dat dit iets meer ius voor een mogelijke volgende keer of mischien met de auto ?
Nu wens je nogmaals veel wandelplezier onder gunstig gesternte.
By the way volgende week is het Kermis in Beek en ik zal er meentje op jouw wandelen pakken
To volgende keer.
Ton Van den Brand

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!